Gästbok

Skriv ett nytt inlägg i gästboken

 
 
 
 
 
Fält markerade med * är obligatoriska.
Din e-postadress kommer inte att publiceras.
Av säkerhetsskäl sparar vi IP-adressen 216.73.217.99.
Det är möjligt att ditt inlägg endast kommer visas efter att vi granskat det.
Vi förbehåller oss rätten att redigera, ta bort eller inte publicera inlägg.
Justina Justina skrev den 27 maj, 2015
Jag har sedan min första kurs 2013 utvecklats enormt i mitt förhållande till mina två fyrbenta vänner. Jag kom till Stridhs hundägarskola förtvivlad över att jag aldrig kommer kunna gå med mina två hundar i koppel, det var i mina ögon (och armar) en daglig strid. Att avsluta varje promenad i tårar och inte se någon annan utväg än att sälja mina två bästa vänner. MEN jag träffade en man på gatan en dag som gick med sin hund utan koppel OCH gick in och beställde mat med hunden sittandes utanför, UTAN koppel. Förstår Ni min förvåning? Jag stod och bara beundrade denna syn, och samtidigt uppstod det en stor nyfikenhet. Självklart frågade jag vad hans hemlighet var, jag fick till svar att jag måste belöna min hund. Hur frågade jag? Med godis menar du? Mannen bara skrattade och sa att jag borde ta mig till Jeppe Stridh... Där började min egna framgångssaga som idag, men hjälp av all den kunskap, värme och skratt som Jeppe Stridh och hans hjälpare bidrar med gett mig glädjen tillbaka. Att kunna gå med mina två hundar, fint i koppel och även löst ibland är fantastiskt. Det kommer inte gratis, det är något som man själv måste göra, vill förtydliga det. Det finns inga genvägar till att få en hund som går fint i koppel eller utan, jobbet får man stå för själv men med stödet från Jeppe så klarar man allt. Fy fan vad jag är bra! 🙂
Vänta …

Lämna ett svar